A Vállalkozás: Az üzemi higiénia fenttartható eszközökkel és működéssel való minél tökéletesebb kiszolgálását zászlajára tűző CWS-Boco Hungary Kft. egyik profilkomponense az ipari szennyfogók, szőnyegek bérbe adása és életciklusukon át tartó karbantartása, tisztítása. A szolgáltatás intenzív logisztikai operációt igényel, amely leegyszerűsítve az ipari szőnyegek kihelyezésétől, azok tisztításra való visszaszállításán keresztül a mosást követő átmeneti betárolást, majd az újra helyszínre szállítást, kihelyezést foglalja magában.
A kihívás: A céget irányító menedzsment és a szolgáltatási területet vezető nagy tapasztalatú logisztikai szakember az operációval érintett területről a targoncás árumozgatás teljes kizárását tűzte ki céljául.
A megfogalmazott célnak a megvalósítása számos üzleti hozadékot mutat fel, amely az elsődleges ROI számítást támogatta:
- munkahelyi és vagyonbiztonság (3.5 tonnás, hosszított, magasított kivitelű tehergépkocsik közvetlenül beállnak a mosoda beadó pontjához: a „vegyes” üzem, tgk. és targoncás közös üzemterület fokozott rizikókat rejt magában, ill. várakozási időket eredményez a biztonsági elkülönítés)
-
Köztes, puffer tárolóhely kialakítása a készárunak a kiszállításig, üzemi terület veszteség nélkül
- „alapterület-intenzív” megoldás (nem csak a pódiumos rendszer munka,- és tárolási terület kétszerező hatása jelentkezik, hanem a targoncák közlekedéséhez hozzárendelt teret is hasznosíthatjuk
- üzemi költségek csökkentése: a fejlesztést követően a targoncák üzemeltetéséhez és a járulékos humán erőforrás vonatkozásában jelentkező költségek is jelentős mérséklő tényezőként lépnek fel a ROI kalkulációk során.
A megoldás: A Zenit Kft. erre a kihívásra, amely áltanos piaci trendként értékelhető, már korábban termékfejlesztéssel válaszolt, így kész koncepcióval, annak eseti testre szabásával léphetett fel a konkrét igénnyel kapcsolatban.
Az idén 30 éves fennállását ünneplő Zenit erre a jól beazonosítható igényre reagálva kezdte meg a kisebb automatizációs fokú, mégis jelentős humánforrást és targoncaüzemeltetést kiváltó rendszereinek fejlesztését, amelyek megfizethetőek, jól alátámasztható ROI számításokat biztosítanak.
Kiemelt szempontja volt a termékfejlesztésnek, hogy a rendszerek már meglévő csarnokokban is telepíthetőek, ill. bérlemények között költséghatékonyan áttelepíthetőek legyenek.
Fizikai, logisztikai jellemzők (film):
- 220 m2 üzemi alapterület növekedés (pódium), ill. további hasznos tér növekedés a talajszinten a targoncák helyigényének kizárásával
- hasznos üzemi idő növekedés: a teherautók és/vagy targoncák kizárólagos üzemi terület használata megszűnik
- 2 db, az aljzatbeton roncsolása nélkül telepített lift (üzemi redundanciát is biztosít)
- a liftek csak áruszállításra kialakítva (nem engedélyköteles!), raklap-kompatibilis méretezéssel, 1.000 kg./liftegység teherbírással
- utólag és bérleménybe is (át-)telepíthető (!) rendszer: a lift „gépházi” kialakítása minimális vertikális helyigényű, így meglévő talajszintre roncsolásmentesen (nincs liftakna) telepíthető, cél-kialakítású rámpával
- kulcsrakész kivitelezés a Zenit Kft.-től, beleértve az egyéb szakági munkákat is, pl. villanyszerelés, ill. speciális fehér porfestés a pódium alsó részén a fényveszteséget csökkentendő
- a lift vezérlése nyitott tetszőleges WMS integrációra, a rendszer egy (vertikális) „szállítópálya elemként” illeszthető
- szeizmológiai zónára méretezett rendszer (Budapest és környéke kiemelten érintett)
- speciális tartószerkezeti statikai struktúrák és oszlopkiosztás alkalmazása a tehergépjármű forgalom miatt: pl. merevítő „andráskeresztek” teljes mellőzése
-
„testre-szabható” rendszer: az Euro ládáktól a raklapokig, 50kg-tól 2.000 kg-ig, a megvalósulás a megrendeléstől számítva 90 nap!